Xarxa Audiovisual Local

Diumenge, 21 de juliol de 2019

.

 

La Xarxa Audiovisual Local, SL és una societat mercantil creada per la Diputació de Barcelona per gestionar el suport a l’audiovisual local català, donant resposta a les seves necessitats i contribuint a la dinamització del sector. Aquests objectius els desenvolupa a través de la marca La Xarxa de Comunicació Local, una plataforma multimèdia de continguts i serveis a disposició dels mitjans de proximitat del país (televisions, ràdios i suports en línia).

El principal servei que La Xarxa els ofereix és l’oferta de continguts, que es dissenya conjuntament amb els mitjans adherits amb el propòsit d’incentivar al màxim la coproducció amb tots ells. Un criteri d’actuació que pretén, d’una banda, augmentar la visibilitat dels continguts audiovisuals locals distribuint-los al conjunt de mitjans adherits i ampliar-ne així l’audiència potencial; i, de l’altra, estimular econòmicament el sector.

L’oferta de continguts és: informatius i esportius, i divulgatius i d’entreteniment. Pel que fa als continguts informatius i esportius, posen l’accent en la informació local i s’elaboren a partir de la coordinació periodística entre els serveis informatius de La Xarxa i les redaccions dels mitjans adherits. Aquesta tasca conjunta la centralitza el servei de continguts informatius XN, en què ambdues parts comparteixen diàriament tant previsions de cobertura informativa com peces d’actualitat.

Respecte als continguts divulgatius i d’entreteniment, conformen un catàleg que es renova periòdicament coincidint amb l’inici de la temporada radiofònica (anual) i televisiva (trimestral). Aquest catàleg va adquirint progressivament una dimensió multimèdia amb la incorporació de programes amb un doble format (radiofònic i televisiu).

La Xarxa posa a disposició dels mitjans adherits diverses eines per distribuir i compartir continguts de manera sincrònica (a través del satèl·lit), i asincrònica. En el cas de les televisions, la plataforma de distribució asincrònica és el sistema informàtic anomenat xip. Quant a les ràdios, la distribució asincrònica es fa a través de la plataforma web la Sindicada. A banda de l’oferta de continguts, La Xarxa presta als mitjans adherits altres serveis, com l’assessorament lingüístic, l’assistència jurídica i tècnica, i la formació en diferents camps.

 

 

XAL > Sala de premsa > Josep Mª Codina, nou gerent del Mercat Audiovisual de Catalunya

Sala de premsa


Ha centrat la seva carrera en l'àmbit de la comunicació de proximitat

Josep Mª Codina, nou gerent del Mercat Audiovisual de Catalunya

Josep Maria Codina i Roca (Caldes de Montbui, 1957) ha estat nomenat gerent de del Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC) en substitució de Mercè Camins. El Consell General del Consorci del MAC ha escollit un professional dedicat principalment a la comunicació de proximitat i vinculat a la comarca del Vallès Oriental.

Codina, llicenciat en Ciències de la Informació per la UAB, ha desenvolupat la professió durant molts anys a Ràdio Granollers i en ens de coordinació de la televisió comarcal. Actualment és també director gerent de l'Institut Municipal de la Comunicació de Granollers, que gestiona Ràdio 7 Vallès i Granollers TV. La seva carrera està lligada al MAC des del 2000, any en què començà a exercir de coordinador tècnic.

La propera edició del Mercat Audiovisual de Catalunya, l'onzena, tindrà lloc els dies 26 i 27 de maig de 2010, amb el suport de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i l'Ajuntament de Granollers.

+ informació

Per a més informació, contacta amb el departament de Comunicació:

premsa@laxarxa.cat

935.080.715

© Xarxa Audiovisual Local, SL
Logo_laxarxa