Xarxa Audiovisual Local

Dimarts, 19 de novembre de 2019

.

 

La Xarxa Audiovisual Local, SL és una societat mercantil creada per la Diputació de Barcelona per gestionar el suport a l’audiovisual local català, donant resposta a les seves necessitats i contribuint a la dinamització del sector. Aquests objectius els desenvolupa a través de la marca La Xarxa de Comunicació Local, una plataforma multimèdia de continguts i serveis a disposició dels mitjans de proximitat del país (televisions, ràdios i suports en línia).

El principal servei que La Xarxa els ofereix és l’oferta de continguts, que es dissenya conjuntament amb els mitjans adherits amb el propòsit d’incentivar al màxim la coproducció amb tots ells. Un criteri d’actuació que pretén, d’una banda, augmentar la visibilitat dels continguts audiovisuals locals distribuint-los al conjunt de mitjans adherits i ampliar-ne així l’audiència potencial; i, de l’altra, estimular econòmicament el sector.

L’oferta de continguts és: informatius i esportius, i divulgatius i d’entreteniment. Pel que fa als continguts informatius i esportius, posen l’accent en la informació local i s’elaboren a partir de la coordinació periodística entre els serveis informatius de La Xarxa i les redaccions dels mitjans adherits. Aquesta tasca conjunta la centralitza el servei de continguts informatius XN, en què ambdues parts comparteixen diàriament tant previsions de cobertura informativa com peces d’actualitat.

Respecte als continguts divulgatius i d’entreteniment, conformen un catàleg que es renova periòdicament coincidint amb l’inici de la temporada radiofònica (anual) i televisiva (trimestral). Aquest catàleg va adquirint progressivament una dimensió multimèdia amb la incorporació de programes amb un doble format (radiofònic i televisiu).

La Xarxa posa a disposició dels mitjans adherits diverses eines per distribuir i compartir continguts de manera sincrònica (a través del satèl·lit), i asincrònica. En el cas de les televisions, la plataforma de distribució asincrònica és el sistema informàtic anomenat xip. Quant a les ràdios, la distribució asincrònica es fa a través de la plataforma web la Sindicada. A banda de l’oferta de continguts, La Xarxa presta als mitjans adherits altres serveis, com l’assessorament lingüístic, l’assistència jurídica i tècnica, i la formació en diferents camps.

 

Façana de l'edifici de La Xarxa a Barcelona

 

Xarxa Audiovisual Local, SL 

B-65908337

Inscrita al Registre Mercantil de Barcelona en data 21 de desembre de 2012 al volum 43517, foli 63, full B 431188, inscripció 1a.


Pavelló Cambó. Recinte Maternitat - Travessera de les Corts, 131.159 08028 Barcelona

Tel. +34 93 508 06 00 · laxarxa@laxarxa.cat

XAL > Sala de premsa > L'XTVL, lamalla.cat i COMRàdio col·laboraran amb el Grup Comunicació 21

Sala de premsa


L'<b>XTVL</b>, <b>lamalla.cat</b> i <b>COMRàdio</b> col·laboraran amb el Grup Comunicació 21

D'esquerra a dreta, el director general de la COM, Francesc Triola; l'editor del grup Comunicació 21, David Centol; i el director general de la XAL, Marc Melillas, durant la signatura del conveni de col·laboració

Altres notícies

Ràdios i televisions locals podran gaudir aquest Nadal d’un ampli repertori de concerts

‘La Xarxa Tendències’, premi de Comunicació no Sexista

La Xarxa culmina amb un especial sobre el 25-N la primera cobertura multimèdia de la ràdio i la televisió local

Amb l'objectiu de potenciar la difusió corporativa d'aquests mitjans

L'XTVL, lamalla.cat i COMRàdio col·laboraran amb el Grup Comunicació 21

La Xarxa Audiovisual Local, entitat gestora de l’XTVL i lamalla.cat, i l’Agència de Comunicació Local, responsable de la programació de COMRàdio, han formalitzat aquest dimecres un acord de col·laboració amb Grup Comunicació 21, empresa editora dels portals Comunicació21  i Cultura21, de la revista cultural Benzina  i de les capçaleres gratuïtes Línia Vallès i Línia Barcelona. Aquest conveni fixa les bases perquè la XAL i l'ACL puguin potenciar la difusió corporativa de les seves marques en els mitjans del Grup Comunicació 21, especialitzats en els àmbits de la comunicació i la cultura, i a l’inrevés.

Es tracta, doncs, de posar en valor la capacitat de comunicació de COMRàdio, l’XTVL i lamalla.cat i el seu lideratge en l’àmbit de proximitat, d’una banda, i el paper de referència que Comunicació 21 i Benzina juguen en el sector de la comunicació i la cultura del país, de l’altra, per col·laborar en matèria promocional.

 

 

 

+ informació

Per a més informació, contacta amb el departament de Comunicació:

comunicacio@laxarxa.cat

93.508.06.00

© Xarxa Audiovisual Local, SL
Logo_laxarxa