Xarxa Audiovisual Local

Diumenge, 21 de juliol de 2019

.

 

La Xarxa Audiovisual Local, SL és una societat mercantil creada per la Diputació de Barcelona per gestionar el suport a l’audiovisual local català, donant resposta a les seves necessitats i contribuint a la dinamització del sector. Aquests objectius els desenvolupa a través de la marca La Xarxa de Comunicació Local, una plataforma multimèdia de continguts i serveis a disposició dels mitjans de proximitat del país (televisions, ràdios i suports en línia).

El principal servei que La Xarxa els ofereix és l’oferta de continguts, que es dissenya conjuntament amb els mitjans adherits amb el propòsit d’incentivar al màxim la coproducció amb tots ells. Un criteri d’actuació que pretén, d’una banda, augmentar la visibilitat dels continguts audiovisuals locals distribuint-los al conjunt de mitjans adherits i ampliar-ne així l’audiència potencial; i, de l’altra, estimular econòmicament el sector.

L’oferta de continguts és: informatius i esportius, i divulgatius i d’entreteniment. Pel que fa als continguts informatius i esportius, posen l’accent en la informació local i s’elaboren a partir de la coordinació periodística entre els serveis informatius de La Xarxa i les redaccions dels mitjans adherits. Aquesta tasca conjunta la centralitza el servei de continguts informatius XN, en què ambdues parts comparteixen diàriament tant previsions de cobertura informativa com peces d’actualitat.

Respecte als continguts divulgatius i d’entreteniment, conformen un catàleg que es renova periòdicament coincidint amb l’inici de la temporada radiofònica (anual) i televisiva (trimestral). Aquest catàleg va adquirint progressivament una dimensió multimèdia amb la incorporació de programes amb un doble format (radiofònic i televisiu).

La Xarxa posa a disposició dels mitjans adherits diverses eines per distribuir i compartir continguts de manera sincrònica (a través del satèl·lit), i asincrònica. En el cas de les televisions, la plataforma de distribució asincrònica és el sistema informàtic anomenat xip. Quant a les ràdios, la distribució asincrònica es fa a través de la plataforma web la Sindicada. A banda de l’oferta de continguts, La Xarxa presta als mitjans adherits altres serveis, com l’assessorament lingüístic, l’assistència jurídica i tècnica, i la formació en diferents camps.

 

 

XAL > Sala de premsa > DO arrenca la temporada de primavera amb cinc noves sèries que reflexionen sobre el fet de comunicar-se

Sala de premsa


Dues sèries de ficció, dues propostes documentals i un projecte d'animació conformen l’oferta d’aquest trimestre

DO arrenca la temporada de primavera amb cinc noves sèries que reflexionen sobre el fet de comunicar-se

Denominació d’Origen (DO), la franja de programes de nous formats coproduïts per l’XTVL i productores independents catalanes, estrena aquest cap de setmana la temporada de primavera amb cinc noves propostes creatives que reflexionen sobre el fet de comunicar-se. Es tracta de la sèrie de ficció Tramaran anar a mart, d’Atzucac Films, que s’ambienta als anys 70 per explicar la història del Pol i la Mònica, en el context d’una relació com les d’abans, sense telèfon mòbil ni correu electrònic ni xarxes socials. En l’altre extrem s’ubica És quan dormo, una ficció de Lantana Films, situada a la Barcelona del 2015 amb habitants connectats a internet a través d’un xip cerebral. Els projectes documentals Tu mateix –de la productora Jo mateix- i Raval, 14 –d’Un lloc un món- reflexionen sobre la comunicació humana en els àmbits familiar i veïnal respectivament. En clau humorística, la sèrie Fets encoberts, de la productora Elem3ntal, esdevé una mirada àcida a la manipulació informativa.

Per lligar totes aquestes històries, el primer protagonista de la imatge de continuïtat de DO de la temporada és un escriptor en estat de bloqueig creatiu i amb incapacitat per transmetre i comunicar les seves inquietuds i emocions. La productora Miniature, responsable enguany de la continuïtat i de la imatge gràfica de DO, seguirà nodrint de continguts la comunitat de nous creadors WE ARE DO, creada al voltant del projecte.

DO és un programa televisiu d'una hora setmanal que es pot veure els diumenges a les 23.40 h a 18 televisions locals de l’XTVL. Barcelona TV l’emet també els diumenges a les 01.30 h de la matinada. De la seva banda, Mallorca TV l’ofereix els dijous a la mitjanit. Des d’aquesta primavera, DO també es pot veure a Andorra TV els divendres a les 22.10 h.

DO és alhora un projecte audiovisual que té finestra a internet, a través de la pàgina web www.xtvl.tv/do i la plataforma www.xiptv.cat. Un bloc amb informació actualitzada del projecte DO, amb entrevistes als autors de les sèries i espais de reflexió sobre cultura, fa de complement de la pàgina web sota l’adreça www.xtvlblocs.cat/do.

+ informació

Per a més informació, contacta amb el departament de Comunicació:

premsa@laxarxa.cat

935.080.715

© Xarxa Audiovisual Local, SL
Logo_laxarxa