Xarxa Audiovisual Local

Dijous, 18 de juliol de 2019

.

 

La Xarxa Audiovisual Local, SL és una societat mercantil creada per la Diputació de Barcelona per gestionar el suport a l’audiovisual local català, donant resposta a les seves necessitats i contribuint a la dinamització del sector. Aquests objectius els desenvolupa a través de la marca La Xarxa de Comunicació Local, una plataforma multimèdia de continguts i serveis a disposició dels mitjans de proximitat del país (televisions, ràdios i suports en línia).

El principal servei que La Xarxa els ofereix és l’oferta de continguts, que es dissenya conjuntament amb els mitjans adherits amb el propòsit d’incentivar al màxim la coproducció amb tots ells. Un criteri d’actuació que pretén, d’una banda, augmentar la visibilitat dels continguts audiovisuals locals distribuint-los al conjunt de mitjans adherits i ampliar-ne així l’audiència potencial; i, de l’altra, estimular econòmicament el sector.

L’oferta de continguts és: informatius i esportius, i divulgatius i d’entreteniment. Pel que fa als continguts informatius i esportius, posen l’accent en la informació local i s’elaboren a partir de la coordinació periodística entre els serveis informatius de La Xarxa i les redaccions dels mitjans adherits. Aquesta tasca conjunta la centralitza el servei de continguts informatius XN, en què ambdues parts comparteixen diàriament tant previsions de cobertura informativa com peces d’actualitat.

Respecte als continguts divulgatius i d’entreteniment, conformen un catàleg que es renova periòdicament coincidint amb l’inici de la temporada radiofònica (anual) i televisiva (trimestral). Aquest catàleg va adquirint progressivament una dimensió multimèdia amb la incorporació de programes amb un doble format (radiofònic i televisiu).

La Xarxa posa a disposició dels mitjans adherits diverses eines per distribuir i compartir continguts de manera sincrònica (a través del satèl·lit), i asincrònica. En el cas de les televisions, la plataforma de distribució asincrònica és el sistema informàtic anomenat xip. Quant a les ràdios, la distribució asincrònica es fa a través de la plataforma web la Sindicada. A banda de l’oferta de continguts, La Xarxa presta als mitjans adherits altres serveis, com l’assessorament lingüístic, l’assistència jurídica i tècnica, i la formació en diferents camps.

 

 

XAL > Sala de premsa > EL MAC reforçarà l’accent en els continguts de proximitat

Sala de premsa


Enguany les ponències seran més pràctiques i abordaran temes com l’aprofitament de les dades d’audiència i les preferències dels espectadors locals

EL MAC reforçarà l’accent en els continguts de proximitat

Tot i la crisi, el sector audiovisual de proximitat segueix ben viu i necessita d’iniciatives com el MAC per créixer i dinamitzar-se. Aquesta és la màxima que s’ha repetit aquest dilluns durant la presentació de l’onzena edició del certamen, que tindrà lloc els dies 26 i 27 de maig al recinte Roca Umbert de Granollers. Una edició que farà girar tots els seus eixos (fira tecnològica, ponències, mostra de programes i lliurament de premis) sobre els continguts de proximitat, si bé introduirà alguns reajustaments. Així, s’ha optat per concentrar les 50 empreses que participaran a la fira tecnològica en una mateixa nau amb l’objectiu d’aprofitar millor els espais. D’altra banda, les ponències tindran un enfocament més pràctic per poder donar resposta a les necessitats concretes d’operadors i productors. Com aprofitar les dades d’audiència per créixer en el mercat de les televisions de proximitat o conèixer quins continguts prefereixen els espectadors de les televisions locals i comarcals seran algunes de les qüestions que s’hi abordaran.

El gerent del MAC, Josep Mª Codina, ha subratllat que la participació d’empreses noves en el certamen és un indicatiu “de la vitalitat” que travessa el sector i un motiu de pes suficient perquè les tres administracions que l’impulsen (Generalitat de Catalunya, Diputació de Barcelona i Ajuntament de Granollers) mantinguin el seu compromís de finançar-lo. Codina ha admès que el pressupost d’enguany del certamen, de 240.000 euros, ha patit una rebaixa del 30% respecte el 2009, que ha imputat un descens de patrocinadors. En aquest sentit, el president del Consorci del MAC i alcalde de Granollers, Josep Mayoral, ha insistit que “les administracions han mantingut les seves aportacions”.

Premis per incentivar la producció audiovisual de proximitat
Una partida important d’aquest pressupost, 43.000 euros, s’invertirà en el finançament dels premis Audiovisual MAC, concebuts per “incentivar la producció, la qualitat i la innovació en l’audiovisual de proximitat”, segons ha destacat el director general de la XAL, Marc Melillas. Els premis preveuen quatre categories, entre elles la de nous formats, i volen reconèixer els millors projectes de programes per a televisions de proximitat.

Un altre eix del MAC serà la mostra de programes de televisions de proximitat, en què es premiaran els millors programes que s’hagin emès en televisions de proximitat durant el 2009. Enguany s’han presentat 27 projectes en la categoria de programa cultural i 12 en la de programa d’entreteniment.

La Xarxa de Televisions Locals, lamalla.cat i COMRàdio estaran presents en un estand conjunt a la fira tecnològica del MAC i també en el programa de ponències, on participaran alguns dels seus representants. El MAC també serà l'escenari de la comissió de continguts de la XAL, on es decidirà de manera concertada amb les televisions adherides la programació de l'any 2011.

+ informació

Per a més informació, contacta amb el departament de Comunicació:

premsa@laxarxa.cat

935.080.715

© Xarxa Audiovisual Local, SL
Logo_laxarxa