Xarxa Audiovisual Local

Dijous, 18 de juliol de 2019

.

 

La Xarxa Audiovisual Local, SL és una societat mercantil creada per la Diputació de Barcelona per gestionar el suport a l’audiovisual local català, donant resposta a les seves necessitats i contribuint a la dinamització del sector. Aquests objectius els desenvolupa a través de la marca La Xarxa de Comunicació Local, una plataforma multimèdia de continguts i serveis a disposició dels mitjans de proximitat del país (televisions, ràdios i suports en línia).

El principal servei que La Xarxa els ofereix és l’oferta de continguts, que es dissenya conjuntament amb els mitjans adherits amb el propòsit d’incentivar al màxim la coproducció amb tots ells. Un criteri d’actuació que pretén, d’una banda, augmentar la visibilitat dels continguts audiovisuals locals distribuint-los al conjunt de mitjans adherits i ampliar-ne així l’audiència potencial; i, de l’altra, estimular econòmicament el sector.

L’oferta de continguts és: informatius i esportius, i divulgatius i d’entreteniment. Pel que fa als continguts informatius i esportius, posen l’accent en la informació local i s’elaboren a partir de la coordinació periodística entre els serveis informatius de La Xarxa i les redaccions dels mitjans adherits. Aquesta tasca conjunta la centralitza el servei de continguts informatius XN, en què ambdues parts comparteixen diàriament tant previsions de cobertura informativa com peces d’actualitat.

Respecte als continguts divulgatius i d’entreteniment, conformen un catàleg que es renova periòdicament coincidint amb l’inici de la temporada radiofònica (anual) i televisiva (trimestral). Aquest catàleg va adquirint progressivament una dimensió multimèdia amb la incorporació de programes amb un doble format (radiofònic i televisiu).

La Xarxa posa a disposició dels mitjans adherits diverses eines per distribuir i compartir continguts de manera sincrònica (a través del satèl·lit), i asincrònica. En el cas de les televisions, la plataforma de distribució asincrònica és el sistema informàtic anomenat xip. Quant a les ràdios, la distribució asincrònica es fa a través de la plataforma web la Sindicada. A banda de l’oferta de continguts, La Xarxa presta als mitjans adherits altres serveis, com l’assessorament lingüístic, l’assistència jurídica i tècnica, i la formació en diferents camps.

 

 

XAL > Sala de premsa > 'MENJA S.A.', un nou programa de cuina per a joves principiants

Sala de premsa


Un espai d’Sticakí, la productora de Ramon Pellicer

'MENJA S.A.', un nou programa de cuina per a joves principiants

Aquest dimecres la Xarxa de Televisions Locals estrena MENJA S.A., un programa de cuina presentat per Pau Duran que s’adreça als joves que tenen poca traça en els fogons o que, senzillament, els fa por o mandra guisar. La productora de Ramon Pellicer, Sticakí, signa aquest espai divulgatiu, on un equip de tres cuiners (la Carlota, l’Oriol i el Roger) van a casa dels joves i els ensenyen a cuinar un plat sobre el terreny, és a dir, a la seva pròpia cuina, amb els ingredients que trobin i, el que és més difícil, amb els seus propis estris.

MENJA S.A. és un programa didàctic i entretingut. Didàctic perquè ensenya a cuinar des de la base (fer un sofregit, una salsa maionesa...); educa en la importància d’alimentar-se correctament, destacant les qualitats saludables d’aquest hàbit; i descobreix trucs i detalls que són útils tant per als més destres com per als menys hàbils. També és entretingut perquè els protagonistes són joves, divertits, als quals no els fa por reconèixer la seva falta de coneixements gastronòmics però que, amb tot, estan disposats a aprendre.

El programa consta de 16 capítols de 20 minuts de durada, en cadascun dels quals es planteja un cas i es proposa una recepta. Aleshores, un dels tres cuiners, la Carlota, l’Oriol o el Roger, es desplaça a casa d’un dels protagonistes per impartir la classe. En les diferents entregues, els espectadors podran conèixer en Sergi, un noi que vol aprendre a cuinar per sorprendre la seva mare; en Jordi, un heavy que des que ha marxat la seva àvia s’alimenta de menjars precuinats; o l’Hèctor, que no sap pelar ni una poma. Amb l’ajut dels cuiners, ells tres, com la resta de protagonistes, aprendran a fer des d’un fricandó o un caldo a unes escalopes amb cervesa i patates.

+ informació

Per a més informació, contacta amb el departament de Comunicació:

premsa@laxarxa.cat

935.080.715

© Xarxa Audiovisual Local, SL
Logo_laxarxa