Xarxa Audiovisual Local

Diumenge, 21 de juliol de 2019

.

 

La Xarxa Audiovisual Local, SL és una societat mercantil creada per la Diputació de Barcelona per gestionar el suport a l’audiovisual local català, donant resposta a les seves necessitats i contribuint a la dinamització del sector. Aquests objectius els desenvolupa a través de la marca La Xarxa de Comunicació Local, una plataforma multimèdia de continguts i serveis a disposició dels mitjans de proximitat del país (televisions, ràdios i suports en línia).

El principal servei que La Xarxa els ofereix és l’oferta de continguts, que es dissenya conjuntament amb els mitjans adherits amb el propòsit d’incentivar al màxim la coproducció amb tots ells. Un criteri d’actuació que pretén, d’una banda, augmentar la visibilitat dels continguts audiovisuals locals distribuint-los al conjunt de mitjans adherits i ampliar-ne així l’audiència potencial; i, de l’altra, estimular econòmicament el sector.

L’oferta de continguts és: informatius i esportius, i divulgatius i d’entreteniment. Pel que fa als continguts informatius i esportius, posen l’accent en la informació local i s’elaboren a partir de la coordinació periodística entre els serveis informatius de La Xarxa i les redaccions dels mitjans adherits. Aquesta tasca conjunta la centralitza el servei de continguts informatius XN, en què ambdues parts comparteixen diàriament tant previsions de cobertura informativa com peces d’actualitat.

Respecte als continguts divulgatius i d’entreteniment, conformen un catàleg que es renova periòdicament coincidint amb l’inici de la temporada radiofònica (anual) i televisiva (trimestral). Aquest catàleg va adquirint progressivament una dimensió multimèdia amb la incorporació de programes amb un doble format (radiofònic i televisiu).

La Xarxa posa a disposició dels mitjans adherits diverses eines per distribuir i compartir continguts de manera sincrònica (a través del satèl·lit), i asincrònica. En el cas de les televisions, la plataforma de distribució asincrònica és el sistema informàtic anomenat xip. Quant a les ràdios, la distribució asincrònica es fa a través de la plataforma web la Sindicada. A banda de l’oferta de continguts, La Xarxa presta als mitjans adherits altres serveis, com l’assessorament lingüístic, l’assistència jurídica i tècnica, i la formació en diferents camps.

 

 

XAL > Sala de premsa > Un estudi de la FUNDACC confirma la dimensió poliesportiva de la informació als canals locals

Sala de premsa


El document també revela que el 52% de l’audiència de les teles de proximitat hi veu programes esportius

Un estudi de la FUNDACC confirma la dimensió poliesportiva de la informació als canals locals

L’estudi Els esports i les televisions de proximitat realitzat per la Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura (FUNDACC) revela que el 52% de l’audiència dels canals locals veu continguts esportius a la seva televisió de proximitat, una dada que valida i dóna coherència a la programació actual de l’XTVL, on els esports representen el 30% de l’oferta setmanal d’emissió en cadena.

 

Més de la meitat d’aquest percentatge són retransmissions realitzades per les televisions adherides d’un ampli ventall de disciplines esportives, un fet que constata, segons l’estudi, la realitat poliesportiva del territori i, en conseqüència, de la televisió local. Així, de les 84 retransmissions estudiades, emeses durant la temporada 2009- 2010 en el programa XS-Esports de la Xarxa, el 30% van ser d’hoquei patins, seguides per les de bàsquet (19%), waterpolo (14%) i el futbol (13%).

Aquesta dimensió poliesportiva de la televisió local li confereix identitat pròpia i la distingeix de les apostes d’altres cadenes, més interessades en la difusió d’esports de masses. Pel que fa a la tipologia de continguts esportius de les televisions adherides, el document assenyala que els programes de notícies són els majoritaris (64%), seguits de les retransmissions (29%) i les tertúlies (7%).

El director de la FUNDACC, Joan Sabaté, ha presentat aquest dimarts a Terrassa les conclusions d’aquest estudi durant la novena edició de l’Infolocal, el Fòrum d’Informació, Televisió Local i Internet organitzat per l’XTVL i Canal Terrassa Vallès. Per a l’anàlisi s’han entrevistat prop de 41.000 individus catalans majors de 14 anys en diferents onades compreses entre març del 2009 i agost del 2010.

La reflexió sobre l'esport a les televisions de proximitat s'ha complementat amb una tertúlia amb els caps d'Esports de l'XTVL (Dani Balaguer), TV3 (Josep M. Farràs), TVE a Catalunya i Teledeporte (Carlos de Andrés) i BTV (Albert Setó). Farràs i Setó han valorat molt positivament la col·laboració amb l'XTVL pel que fa a la informació esportiva "per la difusió més gran i la proximitat que proporciona", en paraules de Farràs. Els ponents han coincidit en la necessitat que les televisions públiques defensin els esports minoritars davant la fragmentació de l'oferta i de les audiències que suposa la TDT.

 


 

+ informació

Per a més informació, contacta amb el departament de Comunicació:

premsa@laxarxa.cat

935.080.715

© Xarxa Audiovisual Local, SL
Logo_laxarxa