Xarxa Audiovisual Local

Dijous, 18 de juliol de 2019

.

 

La Xarxa Audiovisual Local, SL és una societat mercantil creada per la Diputació de Barcelona per gestionar el suport a l’audiovisual local català, donant resposta a les seves necessitats i contribuint a la dinamització del sector. Aquests objectius els desenvolupa a través de la marca La Xarxa de Comunicació Local, una plataforma multimèdia de continguts i serveis a disposició dels mitjans de proximitat del país (televisions, ràdios i suports en línia).

El principal servei que La Xarxa els ofereix és l’oferta de continguts, que es dissenya conjuntament amb els mitjans adherits amb el propòsit d’incentivar al màxim la coproducció amb tots ells. Un criteri d’actuació que pretén, d’una banda, augmentar la visibilitat dels continguts audiovisuals locals distribuint-los al conjunt de mitjans adherits i ampliar-ne així l’audiència potencial; i, de l’altra, estimular econòmicament el sector.

L’oferta de continguts és: informatius i esportius, i divulgatius i d’entreteniment. Pel que fa als continguts informatius i esportius, posen l’accent en la informació local i s’elaboren a partir de la coordinació periodística entre els serveis informatius de La Xarxa i les redaccions dels mitjans adherits. Aquesta tasca conjunta la centralitza el servei de continguts informatius XN, en què ambdues parts comparteixen diàriament tant previsions de cobertura informativa com peces d’actualitat.

Respecte als continguts divulgatius i d’entreteniment, conformen un catàleg que es renova periòdicament coincidint amb l’inici de la temporada radiofònica (anual) i televisiva (trimestral). Aquest catàleg va adquirint progressivament una dimensió multimèdia amb la incorporació de programes amb un doble format (radiofònic i televisiu).

La Xarxa posa a disposició dels mitjans adherits diverses eines per distribuir i compartir continguts de manera sincrònica (a través del satèl·lit), i asincrònica. En el cas de les televisions, la plataforma de distribució asincrònica és el sistema informàtic anomenat xip. Quant a les ràdios, la distribució asincrònica es fa a través de la plataforma web la Sindicada. A banda de l’oferta de continguts, La Xarxa presta als mitjans adherits altres serveis, com l’assessorament lingüístic, l’assistència jurídica i tècnica, i la formació en diferents camps.

 

 

XAL > Sala de premsa > La jornada NEXT dedicada al sector audiovisual celebra la segona edició

Sala de premsa


La informació com a motor de l'escenari digital és el tema central

La jornada NEXT dedicada al sector audiovisual celebra la segona edició

La jornada NEXT dedicada a la reflexió sobre el món audiovisual organitzada per la Xarxa Audiovisual Local celebra aquest dilluns la segona edició. El tema central de la jornada és la informació, com a motor de l'escenari digital que és, i comptarà amb les intervencions de set professionals del sector que posaran l'èmfasi en tres elements que cada vegada van guanyant més protagonisme: el servei, la qualitat i i la proximitat.

La digitalització de la indústria de la comunicació ha comportat un seguit de canvis que han propiciat una nova realitat mediàtica. En un escenari en què tant receptors com emissors ja no són els mateixos, la informació es converteix en un valor central i passa a ser un contingut que aporta principalment valor de servei. És en aquest marc que la Xarxa Audiovisual Local (XAL) amb el suport de la Diputació de Barcelona que organitza aquesta jornada de reflexió al voltant del món audiovisual per debatre el futur d'aquest sector.

Cinc sessions temàtiques
NEXT, que se celebrarà durant tot el dilluns a la Fundació Joan Miró, està organitzat en cinc sessions temàtiques. De la manera com és real que la informació digital està transformant l'entorn mediàtic, cal que el concepte de servei públic trobi el seu lloc en aquest nou escenari. Aquest serà el tema de debat de la primera sessió que comptarà amb l'estrateg de Swedish Television Johan Wahlberg i procedent de Suècia.

Tres professionals procedents de diferents punts del món explicaran les seves experiències sobre les noves ofertes informatives en l'escenari global. Del Regne Unit hi intervendrà Simon Bucks, redactor en cap on line d'Sky News; Jörg Sardozinski arriba d'Alemanya com a redactor en cap de tagesschau.de, el portal de notícies online d'ARD; i finalment Emili Prado, catedràtic de comunicació Audiovisual de la Universitat Autònoma de Barcelona i Reserach Associate a la University of California.

El director d'Informatius de la Xarxa de Televisions Locals, Carlos Torreiro, parlarà a la tercera sessió temàtica sobre com la dimensió local ha adquirit un nou protagonisme en l'era digital. En aquest sentit, les noves relacions que sorgeixen de les diferents plataformes a través de les quals es pot fer arribar la informació, suposa que els mitjans informatius locals hagin de repensar la manera de concebre, produir, empaquetar i distribuir la informació. A la quarta sessió informativa es tractarà sobre la necessitat de mantenir la qualitat com a element bàsic per garantir la bona informació i comptarà amb la presència de Johanna Carillo, directora de IJNET de l'International Center for Journalists dels Estats Units. I finalment a la cinquena sessió, Afonso Sánchez-Tabernero, vicerector de la Universitat de Navarra, explicarà els reptes que tenen les empreses informatives en l'escenari digital.

El primer NEXT
La primera edició del NEXT va tenir lloc el mes de setembre de l'any 2007. La jornada va néixer a com a punt de trobada de professionals per debatre i reflexionar sobre el futur de l'entorn audiovisual.

lamalla.cat

+ informació

Per a més informació, contacta amb el departament de Comunicació:

premsa@laxarxa.cat

935.080.715

© Xarxa Audiovisual Local, SL
Logo_laxarxa