Xarxa Audiovisual Local

Dijous, 18 de juliol de 2019

.

 

La Xarxa Audiovisual Local, SL és una societat mercantil creada per la Diputació de Barcelona per gestionar el suport a l’audiovisual local català, donant resposta a les seves necessitats i contribuint a la dinamització del sector. Aquests objectius els desenvolupa a través de la marca La Xarxa de Comunicació Local, una plataforma multimèdia de continguts i serveis a disposició dels mitjans de proximitat del país (televisions, ràdios i suports en línia).

El principal servei que La Xarxa els ofereix és l’oferta de continguts, que es dissenya conjuntament amb els mitjans adherits amb el propòsit d’incentivar al màxim la coproducció amb tots ells. Un criteri d’actuació que pretén, d’una banda, augmentar la visibilitat dels continguts audiovisuals locals distribuint-los al conjunt de mitjans adherits i ampliar-ne així l’audiència potencial; i, de l’altra, estimular econòmicament el sector.

L’oferta de continguts és: informatius i esportius, i divulgatius i d’entreteniment. Pel que fa als continguts informatius i esportius, posen l’accent en la informació local i s’elaboren a partir de la coordinació periodística entre els serveis informatius de La Xarxa i les redaccions dels mitjans adherits. Aquesta tasca conjunta la centralitza el servei de continguts informatius XN, en què ambdues parts comparteixen diàriament tant previsions de cobertura informativa com peces d’actualitat.

Respecte als continguts divulgatius i d’entreteniment, conformen un catàleg que es renova periòdicament coincidint amb l’inici de la temporada radiofònica (anual) i televisiva (trimestral). Aquest catàleg va adquirint progressivament una dimensió multimèdia amb la incorporació de programes amb un doble format (radiofònic i televisiu).

La Xarxa posa a disposició dels mitjans adherits diverses eines per distribuir i compartir continguts de manera sincrònica (a través del satèl·lit), i asincrònica. En el cas de les televisions, la plataforma de distribució asincrònica és el sistema informàtic anomenat xip. Quant a les ràdios, la distribució asincrònica es fa a través de la plataforma web la Sindicada. A banda de l’oferta de continguts, La Xarxa presta als mitjans adherits altres serveis, com l’assessorament lingüístic, l’assistència jurídica i tècnica, i la formació en diferents camps.

 

 

XAL > Sala de premsa > Quatre noves propostes audiovisuals de joves realitzadors catalans a la nova temporada de tardor de Denominació d'Origen

Sala de premsa


El proper diumenge 2 d'octubre, DO estrena la nova temporada a l’XTVL

Quatre noves propostes audiovisuals de joves realitzadors catalans a la nova temporada de tardor de Denominació d'Origen

Denominació d'Origen (DO), la franja de programes de nous formats coproduïts per l'XTVL i productores independents catalanes, inicia el proper diumenge 2 d'octubre a les 23.45 hores la temporada de tardor amb l'estrena de quatre nous projectes de gran qualitat audiovisual que, a més, comparteixen l'ànsia d'indagar pels camins infinits i recargolats de la ment humana. Sense renunciar a la bellesa del paisatge, els creadors que s'incorporen aquest trimestre al projecte DO, han volgut anar més enllà, endinsant-se a l'interior de les persones per mostrar-ne la part més fosca... i trobar-hi la llum.

La productora Laneta entra a formar part de la reserva de nous creadors WEAREDO associant-se amb la Fundació Postkarten. Junts proposen 'Postkarten', una ficció basada en un cas real i documentat: la desaparició d'una persona normal, amb  una vida normal, que lliurament va decidir fugir d'una societat que no accepta la diferència i renunciar, així, a formar part de la col·lectivitat. És la història d'un emigrant dins la seva pròpia terra.

Human Produce també coprodueix per primer cop un projecte audiovisual amb DO. Es tracta d'una proposta arriscada, molt ambiciosa i de vocacióinternacional. 'Human Core' és una sèrie que fa un retrat acurat i científic d'una humanitat que ha evolucionat fins a tal punt que ha perdut contacte amb el seu passat biològic i emocional i que ha substituït el medi natural per un de tecnològic i mecanitzat. Tot un experiment audiovisual que barreja documental, ficció, concurs i reality on cinc concursants són desconnectats de la seva intel·ligència artificial i sotmesos a un aïllament sever.

La temporada de tardor suposa el retorn de Crampton Video. La productora torna per desmarcar-se molt conscientment de la seva anterior proposta a DO i obrir-se camí al gènere documental. 'Brots' és una sèrie que acompanya un grup teatral format per persones afectades per un trastorn mental per donar-ne a conèixer la faceta més divertida i descobrir el seu punt de vista sobre bogeries com l'amor, l'art o la política. La sèrie té la col·laboració del grup Papallupas i de Ràdio Nikosia.

La quarta estrena ens acosta a la part més emocional de les persones amb una història d'amor marcada per la força poètica. Bitxu Produccions s'estrena a DO amb 'Història sobre blanc', una sèrie de ficció amb un punt de partida real basat en els versos trobats  damunt les parets blanques d'un pis de lloguer. Una confrontació de sentiments, instants i personatges amagats darrere de paraules desordenades.

I DO, com sempre, és sensible a la música que es fa a Catalunya. Torna 'Concerts privats' i amb novetats importants. L’espai fa un pas endavant i es consolida com un dels projectes musicals més sòlids del país amb l'estrena imminent del portal interactiu www.concertsprivats.com. Aquesta nova web es posarà en marxa ben aviat amb el repte de canalitzar tots els fluxos de participació i oferir, de forma molt més ordenada, tots els concerts enregistrats fins al moment, que han suposat l’actuació de més de 50 grups i artistes. 'Concerts privats' és un espai musical, coproduït amb Minifilms TV, basat en actuacions en directe, úniques i íntimes,  que músics emergents i consolidats de l’escena catalana interpreten expressament pel programa i en escenaris quotidians escollits pels mateixos protagonistes.

La interactivitat i les xarxes socials són dos clars al·liats que comparteixen tots els projectes audiovisuals que s'estrenen aquesta temporada, amb el repte de fer encara més gran la reserva de nous creadors WE ARE DO.

DO és un programa televisiu d'una hora setmanal que es pot veure els caps de setmana a l'XTVL. DO és alhora un projecte audiovisual que té també finestra a Internet, a través de la pàgina web www.wearedo.tv, també es pot seguir a les xarxes socials a www.facebook.com/wearedo i http://twitter.com/wearedo i a la plataforma de televisió a la carta www.xiptv.cat . Un bloc amb informació actualitzada del projecte DO, amb entrevistes als autors de les sèries i espais de reflexió sobre cultura, fa de complement de la pàgina web sota l’adreça www.wearedo.tv/bloc.

 

+ informació

Per a més informació, contacta amb el departament de Comunicació:

premsa@laxarxa.cat

935.080.715

© Xarxa Audiovisual Local, SL
Logo_laxarxa