Xarxa Audiovisual Local

Dijous, 18 de juliol de 2019

.

 

La Xarxa Audiovisual Local, SL és una societat mercantil creada per la Diputació de Barcelona per gestionar el suport a l’audiovisual local català, donant resposta a les seves necessitats i contribuint a la dinamització del sector. Aquests objectius els desenvolupa a través de la marca La Xarxa de Comunicació Local, una plataforma multimèdia de continguts i serveis a disposició dels mitjans de proximitat del país (televisions, ràdios i suports en línia).

El principal servei que La Xarxa els ofereix és l’oferta de continguts, que es dissenya conjuntament amb els mitjans adherits amb el propòsit d’incentivar al màxim la coproducció amb tots ells. Un criteri d’actuació que pretén, d’una banda, augmentar la visibilitat dels continguts audiovisuals locals distribuint-los al conjunt de mitjans adherits i ampliar-ne així l’audiència potencial; i, de l’altra, estimular econòmicament el sector.

L’oferta de continguts és: informatius i esportius, i divulgatius i d’entreteniment. Pel que fa als continguts informatius i esportius, posen l’accent en la informació local i s’elaboren a partir de la coordinació periodística entre els serveis informatius de La Xarxa i les redaccions dels mitjans adherits. Aquesta tasca conjunta la centralitza el servei de continguts informatius XN, en què ambdues parts comparteixen diàriament tant previsions de cobertura informativa com peces d’actualitat.

Respecte als continguts divulgatius i d’entreteniment, conformen un catàleg que es renova periòdicament coincidint amb l’inici de la temporada radiofònica (anual) i televisiva (trimestral). Aquest catàleg va adquirint progressivament una dimensió multimèdia amb la incorporació de programes amb un doble format (radiofònic i televisiu).

La Xarxa posa a disposició dels mitjans adherits diverses eines per distribuir i compartir continguts de manera sincrònica (a través del satèl·lit), i asincrònica. En el cas de les televisions, la plataforma de distribució asincrònica és el sistema informàtic anomenat xip. Quant a les ràdios, la distribució asincrònica es fa a través de la plataforma web la Sindicada. A banda de l’oferta de continguts, La Xarxa presta als mitjans adherits altres serveis, com l’assessorament lingüístic, l’assistència jurídica i tècnica, i la formació en diferents camps.

 

 

XAL > Sala de premsa > Els mitjans de proximitat estenen el 'hashtag' #infolocal a Twitter

Sala de premsa


Cinc dies després de la iniciativa acordada a Terrassa per professionals de la comunciació, la TV i la ràdio locals, l'etiqueta funciona com a agregador d'informació de proximitat

Els mitjans de proximitat estenen el 'hashtag' #infolocal a Twitter

El 'hashtag' (etiqueta) #infolocal aplicat a notícies i continguts generats per mitjans locals, ajuntaments i altres operadors de comunicació de proximitat a Catalunya s'està estenent a Twitter. La utilització de l'esmentada etiqueta es va acordar per àmplia majoria de tots els participants en la jornada 'Infolocal' -el fòrum de la comunicació local organitzat per la Xarxa Audiovisual Local (XAL), que es va celebrar dimecres de la setmana passada a Terrassa.

A més del perfils de Twitter que pertanyen mitjans de la xarxa local impulsada per la Diputació de Barcelona (@lamallacat, @COMnoticies), molts altres mitjans i entitats locals, a més de professionals de la comunicació de proximitat estan fent servir l'etiqueta #infolocal. Entre els operadors més actius a l'hora de 'piular' notícies d'#infolocal, hi la televisió pública del Vallès Oriental (@VorientalTV), els mitjans de comunciació municipals de l'Hospitalet de Llobregat (@lhdigitalh), Ràdio Premià de Mar (@radiopremiamar), Ràdio Berga (@RadioBerga), l'emissora municipal de la Seu d'Urgell (@RadioSeu), Ràdio Molins de Rei (@Radiomolins), Ràdio Silenci de La Garriga (@rsilenci), diversos portals digitals d'informació local (@totnoubarris, @totsancugat, @vilanovainforma, @santfeliunews). El hashtag #infolocal també està acompanyant ja els tuits d'alguns ajuntaments (@ajManlleu, @biguesiriells, @PremsaSantCugat...).

El #hashtag, l'etiqueta de Twitter que serveix per conduir el flux de continguts relacionats amb un mateix tema, és una de les eines més potents d'aquesta xarxa social. En la jornada de treball de televisions, ràdios i professionals de la conunicació local celebrada a Terrassa, els participants van votar majoritàriament a favor d'utilitzar #infolocal, l'etiqueta que va superar les altres propostes: #locat, #ilocal i #localcat.

+ informació

Per a més informació, contacta amb el departament de Comunicació:

premsa@laxarxa.cat

935.080.715

© Xarxa Audiovisual Local, SL
Logo_laxarxa