Xarxa Audiovisual Local

Dijous, 18 de juliol de 2019

.

 

La Xarxa Audiovisual Local, SL és una societat mercantil creada per la Diputació de Barcelona per gestionar el suport a l’audiovisual local català, donant resposta a les seves necessitats i contribuint a la dinamització del sector. Aquests objectius els desenvolupa a través de la marca La Xarxa de Comunicació Local, una plataforma multimèdia de continguts i serveis a disposició dels mitjans de proximitat del país (televisions, ràdios i suports en línia).

El principal servei que La Xarxa els ofereix és l’oferta de continguts, que es dissenya conjuntament amb els mitjans adherits amb el propòsit d’incentivar al màxim la coproducció amb tots ells. Un criteri d’actuació que pretén, d’una banda, augmentar la visibilitat dels continguts audiovisuals locals distribuint-los al conjunt de mitjans adherits i ampliar-ne així l’audiència potencial; i, de l’altra, estimular econòmicament el sector.

L’oferta de continguts és: informatius i esportius, i divulgatius i d’entreteniment. Pel que fa als continguts informatius i esportius, posen l’accent en la informació local i s’elaboren a partir de la coordinació periodística entre els serveis informatius de La Xarxa i les redaccions dels mitjans adherits. Aquesta tasca conjunta la centralitza el servei de continguts informatius XN, en què ambdues parts comparteixen diàriament tant previsions de cobertura informativa com peces d’actualitat.

Respecte als continguts divulgatius i d’entreteniment, conformen un catàleg que es renova periòdicament coincidint amb l’inici de la temporada radiofònica (anual) i televisiva (trimestral). Aquest catàleg va adquirint progressivament una dimensió multimèdia amb la incorporació de programes amb un doble format (radiofònic i televisiu).

La Xarxa posa a disposició dels mitjans adherits diverses eines per distribuir i compartir continguts de manera sincrònica (a través del satèl·lit), i asincrònica. En el cas de les televisions, la plataforma de distribució asincrònica és el sistema informàtic anomenat xip. Quant a les ràdios, la distribució asincrònica es fa a través de la plataforma web la Sindicada. A banda de l’oferta de continguts, La Xarxa presta als mitjans adherits altres serveis, com l’assessorament lingüístic, l’assistència jurídica i tècnica, i la formació en diferents camps.

 

 

XAL > Sala de premsa > 118 candidatures opten als Premis de Comunicació Local de la Diputació de Barcelona

Sala de premsa


118 candidatures opten als Premis de Comunicació Local de la Diputació de Barcelona

Un total de 118 candidatures opten als Premis de Comunicació Local de la Diputació de Barcelona, que enguany compleixen ja la seva 31a edició, i que estan dotats amb un total de 60.000 euros en els seus sis apartats de premsa, ràdio, televisió, publicacions municipals i noves tecnologies.

Al Premi Tasis- Torrent (31a edició) a la millor iniciativa periodística o empresarial en el camp de la comunicació i la publicitat de l'àmbit local i comarcal, s'han presentat 20 candidatures. Pel que fa al Tassis-Torrent al millor treball periodístic (31a edició), se'l disputaran 16 reportatges.

El Premi Rosalia Rovira (27a edició) per a emissores municipals compta amb la participació de 27 programes, mentre que al Premi Miramar (23a edició) de televisions locals en concorren 29.

Al Premi Arrel (23a edició) per a butlletins i publicacions municipals s'han presentat 12 candidatures i, finalment, al Premi Innova (16a edició), en l'àmbit de les noves tecnologies,  optaran un total de 14 iniciatives.

En el marc d'aquests guardons es concedirà també el Premi d'Honor,  dedicat a reconèixer la trajectòria d'una persona, mitjà informatiu o organisme que s'hagi destacat per la seva trajectòria a favor de la comunicació a Catalunya.

+ informació

Per a més informació, contacta amb el departament de Comunicació:

premsa@laxarxa.cat

935.080.715

© Xarxa Audiovisual Local, SL
Logo_laxarxa