Xarxa Audiovisual Local

Dimarts, 19 de novembre de 2019

.

 

La Xarxa Audiovisual Local, SL és una societat mercantil creada per la Diputació de Barcelona per gestionar el suport a l’audiovisual local català, donant resposta a les seves necessitats i contribuint a la dinamització del sector. Aquests objectius els desenvolupa a través de la marca La Xarxa de Comunicació Local, una plataforma multimèdia de continguts i serveis a disposició dels mitjans de proximitat del país (televisions, ràdios i suports en línia).

El principal servei que La Xarxa els ofereix és l’oferta de continguts, que es dissenya conjuntament amb els mitjans adherits amb el propòsit d’incentivar al màxim la coproducció amb tots ells. Un criteri d’actuació que pretén, d’una banda, augmentar la visibilitat dels continguts audiovisuals locals distribuint-los al conjunt de mitjans adherits i ampliar-ne així l’audiència potencial; i, de l’altra, estimular econòmicament el sector.

L’oferta de continguts és: informatius i esportius, i divulgatius i d’entreteniment. Pel que fa als continguts informatius i esportius, posen l’accent en la informació local i s’elaboren a partir de la coordinació periodística entre els serveis informatius de La Xarxa i les redaccions dels mitjans adherits. Aquesta tasca conjunta la centralitza el servei de continguts informatius XN, en què ambdues parts comparteixen diàriament tant previsions de cobertura informativa com peces d’actualitat.

Respecte als continguts divulgatius i d’entreteniment, conformen un catàleg que es renova periòdicament coincidint amb l’inici de la temporada radiofònica (anual) i televisiva (trimestral). Aquest catàleg va adquirint progressivament una dimensió multimèdia amb la incorporació de programes amb un doble format (radiofònic i televisiu).

La Xarxa posa a disposició dels mitjans adherits diverses eines per distribuir i compartir continguts de manera sincrònica (a través del satèl·lit), i asincrònica. En el cas de les televisions, la plataforma de distribució asincrònica és el sistema informàtic anomenat xip. Quant a les ràdios, la distribució asincrònica es fa a través de la plataforma web la Sindicada. A banda de l’oferta de continguts, La Xarxa presta als mitjans adherits altres serveis, com l’assessorament lingüístic, l’assistència jurídica i tècnica, i la formació en diferents camps.

 

Façana de l'edifici de La Xarxa a Barcelona

 

Xarxa Audiovisual Local, SL 

B-65908337

Inscrita al Registre Mercantil de Barcelona en data 21 de desembre de 2012 al volum 43517, foli 63, full B 431188, inscripció 1a.


Pavelló Cambó. Recinte Maternitat - Travessera de les Corts, 131.159 08028 Barcelona

Tel. +34 93 508 06 00 · laxarxa@laxarxa.cat

XAL > Sala de premsa > COMRàdio i la XAL aposten per "aturar la inèrcia de la crisi" dels mitjans locals

Sala de premsa


COMRàdio i la XAL aposten per "aturar la inèrcia de la crisi" dels mitjans locals

Rafael de Ribot, director general de COMRàdio, i Marc Melillas, director general de la Xarxa Audiovisual Local (XAL) han parlat en la sessió inaugural del Tecnolocal

Notícies relacionades

XarxaNoticies.cat pren el relleu de lamalla.cat

Els directors generals de les dues empreses, Rafael de Ribot i Marc Melillas, plantegen conjuntament la necessitat de reforçar el model de treball en xarxa

COMRàdio i la XAL aposten per "aturar la inèrcia de la crisi" dels mitjans locals

Cal superar la inèrcia" de la crisi que afecta els mitjans de comunicació locals, "les estructures de suport tenen sentit" i cal "aprofundir en el model de treball en xarxa". Són els missatges essencials que han llançat conjuntament el director general de COMRàdio, Rafael de Ribot i el director general de la XAL, Marc Melillas, en la sessió inaugural de la quarta edició de la jornada 'Tecnolocal' celebrada aquest dijous al Tecnocampus de Mataró amb la participació de 120 representants de televisions locals i emissores municipals.

De Ribot i Melillas, primers responsables del conjunt de serveis i mitjans de suport a la comunicació local impulsada per la Diputació de Barcelona, han coincidit en la necessitat d'apostar pels mecanismes de cooperació i intercanvi entre mitjans locals, en el moment de dificultats actuals.

Rafael de Ribot ha posat de manifest els "problemes de supervivència del model" que fan que en aquests moments "tot està en qüestió". Davant d'aquesta situació, el nou director general de COMRàdio, que va prendre possessió encara no fa dos mesos, ha anunciat la seva intenció de reforçar el model de treball en xarxa i ha posat com a exemple "d'experiència d'èxit" el sistema d'intercanvi de notícies de la Xarxa de Televisions Locals (XTVL).

Marc Melillas, com a director general de la XAL, ha destacat que l'intercanvi de notícies es va incrementar un 60% durant l'any 2011. Aquesta dada obeeix a la resposta que la XAL i les televisions adherides estan donant a les dificultats econòmiques que pateixen especialment els mitjans de proximitat. Melillas aposta per la confluència multimèdia i multiplataforma dels mitjans locals (ràdio, televisió i xarxes) i per "superar la lògica de l'electrodomèstic", és a dir pensar que es fan continguts independentment de l'aparell a través del qual aquests continguts es poden consumir.

La jornada ha estat inaugurada per Miquel Rey, regidor de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Mataró i president del Tecnocampus. Rey ha destacat el paper d'aquesta institució mataronina com a focus on conflueixen innovació i empresa.

Xavier Redon, del departament de màrqueting d’Abertis, ha exposat les característiques de l’HbbTV, HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV), la plataforma d'emissió de continguts a demanda que combina serveis de radiodifusió (Broadcast) i banda ampla (Broadband) i que impulsa la interactivitat i la televisió a la carta sense renunciar a la programació dels canals TDT tradicionals. L’HbbTV permet, a més, personalitzar la publicitat en funció dels vídeos vistos a la carta.

+ informació

Per a més informació, contacta amb el departament de Comunicació:

comunicacio@laxarxa.cat

93.508.06.00

© Xarxa Audiovisual Local, SL
Logo_laxarxa