Xarxa Audiovisual Local

Dimarts, 19 de novembre de 2019

.

 

La Xarxa Audiovisual Local, SL és una societat mercantil creada per la Diputació de Barcelona per gestionar el suport a l’audiovisual local català, donant resposta a les seves necessitats i contribuint a la dinamització del sector. Aquests objectius els desenvolupa a través de la marca La Xarxa de Comunicació Local, una plataforma multimèdia de continguts i serveis a disposició dels mitjans de proximitat del país (televisions, ràdios i suports en línia).

El principal servei que La Xarxa els ofereix és l’oferta de continguts, que es dissenya conjuntament amb els mitjans adherits amb el propòsit d’incentivar al màxim la coproducció amb tots ells. Un criteri d’actuació que pretén, d’una banda, augmentar la visibilitat dels continguts audiovisuals locals distribuint-los al conjunt de mitjans adherits i ampliar-ne així l’audiència potencial; i, de l’altra, estimular econòmicament el sector.

L’oferta de continguts és: informatius i esportius, i divulgatius i d’entreteniment. Pel que fa als continguts informatius i esportius, posen l’accent en la informació local i s’elaboren a partir de la coordinació periodística entre els serveis informatius de La Xarxa i les redaccions dels mitjans adherits. Aquesta tasca conjunta la centralitza el servei de continguts informatius XN, en què ambdues parts comparteixen diàriament tant previsions de cobertura informativa com peces d’actualitat.

Respecte als continguts divulgatius i d’entreteniment, conformen un catàleg que es renova periòdicament coincidint amb l’inici de la temporada radiofònica (anual) i televisiva (trimestral). Aquest catàleg va adquirint progressivament una dimensió multimèdia amb la incorporació de programes amb un doble format (radiofònic i televisiu).

La Xarxa posa a disposició dels mitjans adherits diverses eines per distribuir i compartir continguts de manera sincrònica (a través del satèl·lit), i asincrònica. En el cas de les televisions, la plataforma de distribució asincrònica és el sistema informàtic anomenat xip. Quant a les ràdios, la distribució asincrònica es fa a través de la plataforma web la Sindicada. A banda de l’oferta de continguts, La Xarxa presta als mitjans adherits altres serveis, com l’assessorament lingüístic, l’assistència jurídica i tècnica, i la formació en diferents camps.

 

Façana de l'edifici de La Xarxa a Barcelona

 

Xarxa Audiovisual Local, SL 

B-65908337

Inscrita al Registre Mercantil de Barcelona en data 21 de desembre de 2012 al volum 43517, foli 63, full B 431188, inscripció 1a.


Pavelló Cambó. Recinte Maternitat - Travessera de les Corts, 131.159 08028 Barcelona

Tel. +34 93 508 06 00 · laxarxa@laxarxa.cat

XAL > Sala de premsa > Un MAC amb menys pressupost però amb més vocació de servei als mitjans locals

Sala de premsa


Durant la mostra la XAL i TVC signaran un conveni de col·laboració

Un MAC amb menys pressupost però amb més vocació de servei als mitjans locals

El Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC), que se celebrarà el 23 i 24 de maig a la fàbrica Roca Umbert de Granollers, arriba a la tretzena edició amb pressupost de 205.000€, un 25% menys que l’any anterior. La Diputació de Barcelona n’ha reduït l’aportació un 10%, la Generalitat un 14% i els patrocinis privats, un 25%. Fruit d’aquesta retallada, la fira concentrarà totes les activitats en un mateix espai i amb una única proposta d’horaris.

Durant la presentació, aquest dimarts, de l’edició d’enguany, l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral, ha reivindicat que tot i la crisi “el país necessita un projecte audiovisual nítid i clar” amb la llengua catalana com a “principal vector”. L’objectiu del MAC, en aquest sentit, és proporcionar eines que aportin solucions als mitjans de comunicació locals. “El sector es troba enmig d’una crisi molt forta, i per això ens presentem per ser més útils que mai”, ha volgut deixat clar el gerent del MAC, Josep M. Codina.

Acord de col·laboració entre la XAL i TVC

Francesc Pena, el conseller delegat de la Xarxa Audiovisual Local i de l’Agència de Comunicació Local, les dues principals estructures públiques de suport a les televisions locals i les ràdios municipals, ha explicat que una de les apostes per enfortir l’audiovisual local és “enllaçar-lo amb el món de la comunicació nacional”. En aquest context s’inscriu l’acord de col·laboració que la XAL i Televisió de Catalunya signaran el 24 de maig en el marc del MAC.

Pel que fa al programa de ponències, es tractaran temes com la incidència de les xarxes socials en el consum de mitjans de comunicació, la sindicació de continguts i les coproduccions a les ràdios locals i els continguts audiovisuals per a aplicacions, entre d’altres. Una de les novetats d’enguany és la creació del premi ID-MAC, pensat per a emprenedors del sector audiovisual que tinguin algun projecte innovador, ja sigui tecnològic o de continguts.   

Per promocionar el talent també neix el premi E-Pilots, destinat als alumnes d'escoles audiovisuals i als nous creadors. Es tracta de presentar peces promocionals teaser o tràilers que s'inclouran en la plataforma de crowdfounding MAC 2.0.

+ informació

Per a més informació, contacta amb el departament de Comunicació:

comunicacio@laxarxa.cat

93.508.06.00

© Xarxa Audiovisual Local, SL
Logo_laxarxa