Xarxa Audiovisual Local

Dijous, 18 de juliol de 2019

.

 

La Xarxa Audiovisual Local, SL és una societat mercantil creada per la Diputació de Barcelona per gestionar el suport a l’audiovisual local català, donant resposta a les seves necessitats i contribuint a la dinamització del sector. Aquests objectius els desenvolupa a través de la marca La Xarxa de Comunicació Local, una plataforma multimèdia de continguts i serveis a disposició dels mitjans de proximitat del país (televisions, ràdios i suports en línia).

El principal servei que La Xarxa els ofereix és l’oferta de continguts, que es dissenya conjuntament amb els mitjans adherits amb el propòsit d’incentivar al màxim la coproducció amb tots ells. Un criteri d’actuació que pretén, d’una banda, augmentar la visibilitat dels continguts audiovisuals locals distribuint-los al conjunt de mitjans adherits i ampliar-ne així l’audiència potencial; i, de l’altra, estimular econòmicament el sector.

L’oferta de continguts és: informatius i esportius, i divulgatius i d’entreteniment. Pel que fa als continguts informatius i esportius, posen l’accent en la informació local i s’elaboren a partir de la coordinació periodística entre els serveis informatius de La Xarxa i les redaccions dels mitjans adherits. Aquesta tasca conjunta la centralitza el servei de continguts informatius XN, en què ambdues parts comparteixen diàriament tant previsions de cobertura informativa com peces d’actualitat.

Respecte als continguts divulgatius i d’entreteniment, conformen un catàleg que es renova periòdicament coincidint amb l’inici de la temporada radiofònica (anual) i televisiva (trimestral). Aquest catàleg va adquirint progressivament una dimensió multimèdia amb la incorporació de programes amb un doble format (radiofònic i televisiu).

La Xarxa posa a disposició dels mitjans adherits diverses eines per distribuir i compartir continguts de manera sincrònica (a través del satèl·lit), i asincrònica. En el cas de les televisions, la plataforma de distribució asincrònica és el sistema informàtic anomenat xip. Quant a les ràdios, la distribució asincrònica es fa a través de la plataforma web la Sindicada. A banda de l’oferta de continguts, La Xarxa presta als mitjans adherits altres serveis, com l’assessorament lingüístic, l’assistència jurídica i tècnica, i la formació en diferents camps.

 

 

XAL > Sala de premsa > La Xarxa enceta la dimensió multimèdia amb cinc programes de format televisiu i radiofònic

Sala de premsa


La Xarxa enceta la dimensió multimèdia amb cinc programes de format televisiu i radiofònic

El programa de Mireia Carbó s'emetrà per ràdio i televisió

Notícies relacionades

El radiofònic ‘Catsons’, dedicat a músics catalans, estrena format televisiu

La Xarxa enceta la dimensió multimèdia amb cinc programes de format televisiu i radiofònic

La dimensió multimèdia de La Xarxa es començarà a visualitzar aquesta temporada en l’estrena de cinc programes amb versió radiofònica i televisiva: ‘L’última troballa’, ‘La cuina de Carbó’, ‘L’observatori de l’economia’, ‘Catsons’ i ‘Va de castells’. En la majoria de casos, el format televisiu durarà 25 minuts i prendrà el pols al territori de forma explícita, incorporant reportatges produïts per televisions locals. L’escriptor Jordi Llavina, la cuinera Mireia Carbó i el periodista Humberto Salerno seran alguns dels professionals que encapçalaran aquests projectes.

Literatura, cuina, economia, música i món casteller

L’escriptor Jordi Llavina estarà al capdavant de ‘L’última troballa’, un programa literari que des de fa dues temporades produeix Penedès TV i que aquest diumenge estrena la versió radiofònica a La Xarxa, de 22 h a 23 h, de la mà de Ràdio Vilafranca. Al llarg d’aquest setembre es podrà veure també a les teles locals. En ambdós casos, Llavina entrevistarà un mateix autor amb un títol recent al mercat. El primer serà David Escamilla, per la novel·la ‘Paraules d’amor’.

La cuinera Mireia Carbó també farà el salt a la televisió. ‘La cuina de Carbó’, en antena diàriament a La Xarxa de 13 h a 14 h, s’emetrà per les televisions locals a partir d’aquest mes. Cada setmana, el programa estarà centrat en un producte de temporada, que inspirarà dos reportatges signats per canals locals i la preparació d’una recepta a càrrec de la popular cuinera.

El periodista Humberto Salerno traslladarà a la televisió l’espai d’informació econòmica que condueix actualment dins el programa ‘L’observatori’ de La Xarxa. Aquesta temporada, Salerno conduirà la versió televisiva de ‘L’observatori de l’economia’, que inclourà un reportatge sobre qüestions econòmiques que afecten el territori i l’anàlisi d’un expert.

El fins ara radiofònic ‘Catsons’, amb Gisela Puntí, dedicat a la música que es fa a Catalunya, tindrà també format televisiu. L’eix del programa serà una entrevista a un músic o grup català en un escenari triat per ell.

En el cas televisiu, els canals locals descobriran algun aspecte relacionat amb la producció musical de la seva zona, des d’una sala de concerts al darrer videoclip d’un artista local, i també recomanaran un concert o en faran una crònica. A La Xarxa, ‘Catsons’ es pot escoltar cada dissabte, de 21 h a 22 h. Tant la versió radiofònica com la televisiva reservaran un apartat a ‘Concerts privats’, actuacions de músics catalans en espais poc habituals, generalment escollits per ells.

‘Va de castells’, el programa d’actualitat castellera que condueix Pep Ribas, mantindrà el format híbrid que ha tingut fins ara, amb una versió radiofònica produïda per Ràdio Vilafranca i una televisiva en coproducció entre Penedès TV i la XTVL, amb la col·laboració del conjunt de canals locals.

+ informació

Per a més informació, contacta amb el departament de Comunicació:

premsa@laxarxa.cat

935.080.715

© Xarxa Audiovisual Local, SL
Logo_laxarxa