Xarxa Audiovisual Local

Diumenge, 21 de juliol de 2019

.

 

La Xarxa Audiovisual Local, SL és una societat mercantil creada per la Diputació de Barcelona per gestionar el suport a l’audiovisual local català, donant resposta a les seves necessitats i contribuint a la dinamització del sector. Aquests objectius els desenvolupa a través de la marca La Xarxa de Comunicació Local, una plataforma multimèdia de continguts i serveis a disposició dels mitjans de proximitat del país (televisions, ràdios i suports en línia).

El principal servei que La Xarxa els ofereix és l’oferta de continguts, que es dissenya conjuntament amb els mitjans adherits amb el propòsit d’incentivar al màxim la coproducció amb tots ells. Un criteri d’actuació que pretén, d’una banda, augmentar la visibilitat dels continguts audiovisuals locals distribuint-los al conjunt de mitjans adherits i ampliar-ne així l’audiència potencial; i, de l’altra, estimular econòmicament el sector.

L’oferta de continguts és: informatius i esportius, i divulgatius i d’entreteniment. Pel que fa als continguts informatius i esportius, posen l’accent en la informació local i s’elaboren a partir de la coordinació periodística entre els serveis informatius de La Xarxa i les redaccions dels mitjans adherits. Aquesta tasca conjunta la centralitza el servei de continguts informatius XN, en què ambdues parts comparteixen diàriament tant previsions de cobertura informativa com peces d’actualitat.

Respecte als continguts divulgatius i d’entreteniment, conformen un catàleg que es renova periòdicament coincidint amb l’inici de la temporada radiofònica (anual) i televisiva (trimestral). Aquest catàleg va adquirint progressivament una dimensió multimèdia amb la incorporació de programes amb un doble format (radiofònic i televisiu).

La Xarxa posa a disposició dels mitjans adherits diverses eines per distribuir i compartir continguts de manera sincrònica (a través del satèl·lit), i asincrònica. En el cas de les televisions, la plataforma de distribució asincrònica és el sistema informàtic anomenat xip. Quant a les ràdios, la distribució asincrònica es fa a través de la plataforma web la Sindicada. A banda de l’oferta de continguts, La Xarxa presta als mitjans adherits altres serveis, com l’assessorament lingüístic, l’assistència jurídica i tècnica, i la formació en diferents camps.

 

 

XAL > Sala de premsa > La Xarxa de Televisions Locals estrena nova marca

Sala de premsa


Coincidint amb el desè aniversari

La Xarxa de Televisions Locals estrena nova marca

La Xarxa de Televisions Locals ha estrenat aquest diumenge 22 de febrer una nova identitat visual i de marca, coincidint amb el desè aniversari de la posada en marxa del seu ens predecessor, el Circuit de Televisions Locals.

El nou logotip, en forma d'asterisc, identifica la programació que la Xarxa ofereix a les televisions de proximitat adherides i s'ha concebut per aparèixer en pantalla al costat del logotip de cadascuna de les televisions.

 

L'elecció de l'asterisc té a veure amb la seva funció gràfica, consistent a ressaltar els elements que acompanya. D'aquesta manera el nou logotip reforça la marca pròpia de cada televisió. A la vegada, l'asterisc permet una identificació clara amb la Xarxa, en tant que emfatitza la grafia "X". En termes generals, es tracta d'una imatge que confereix modernitat i solidesa, i que injecta la força necessària per encetar un canvi d'etapa.

La nova identitat visual ha estat desenvolupada per l'estudi de creativitat ruiz+company i des d'ara inspira la línia de continuïtat de la Xarxa, realitzada per Miniature, i també el seu web corporatiu.

+ informació

Per a més informació, contacta amb el departament de Comunicació:

premsa@laxarxa.cat

935.080.715

© Xarxa Audiovisual Local, SL
Logo_laxarxa