Xarxa Audiovisual Local

Dijous, 18 de juliol de 2019

.

 

La Xarxa Audiovisual Local, SL és una societat mercantil creada per la Diputació de Barcelona per gestionar el suport a l’audiovisual local català, donant resposta a les seves necessitats i contribuint a la dinamització del sector. Aquests objectius els desenvolupa a través de la marca La Xarxa de Comunicació Local, una plataforma multimèdia de continguts i serveis a disposició dels mitjans de proximitat del país (televisions, ràdios i suports en línia).

El principal servei que La Xarxa els ofereix és l’oferta de continguts, que es dissenya conjuntament amb els mitjans adherits amb el propòsit d’incentivar al màxim la coproducció amb tots ells. Un criteri d’actuació que pretén, d’una banda, augmentar la visibilitat dels continguts audiovisuals locals distribuint-los al conjunt de mitjans adherits i ampliar-ne així l’audiència potencial; i, de l’altra, estimular econòmicament el sector.

L’oferta de continguts és: informatius i esportius, i divulgatius i d’entreteniment. Pel que fa als continguts informatius i esportius, posen l’accent en la informació local i s’elaboren a partir de la coordinació periodística entre els serveis informatius de La Xarxa i les redaccions dels mitjans adherits. Aquesta tasca conjunta la centralitza el servei de continguts informatius XN, en què ambdues parts comparteixen diàriament tant previsions de cobertura informativa com peces d’actualitat.

Respecte als continguts divulgatius i d’entreteniment, conformen un catàleg que es renova periòdicament coincidint amb l’inici de la temporada radiofònica (anual) i televisiva (trimestral). Aquest catàleg va adquirint progressivament una dimensió multimèdia amb la incorporació de programes amb un doble format (radiofònic i televisiu).

La Xarxa posa a disposició dels mitjans adherits diverses eines per distribuir i compartir continguts de manera sincrònica (a través del satèl·lit), i asincrònica. En el cas de les televisions, la plataforma de distribució asincrònica és el sistema informàtic anomenat xip. Quant a les ràdios, la distribució asincrònica es fa a través de la plataforma web la Sindicada. A banda de l’oferta de continguts, La Xarxa presta als mitjans adherits altres serveis, com l’assessorament lingüístic, l’assistència jurídica i tècnica, i la formació en diferents camps.

 

 

XAL > Sala de premsa > Canal Blau TV i Maricel TV impulsen un programa musical per promocionar els grups del Garraf

Sala de premsa


Els grups participants concursaran per actuar al festival Manani Rock de Vilanova i la Geltrú

Canal Blau TV i Maricel TV impulsen un programa musical per promocionar els grups del Garraf

Canal Blau TV, Maricel TV i l'organització del Manani Rock organitzen enguany un concurs televisiu en el que hi poden participar els grups musicals de la comarca del Garraf. El premi del programa, que portarà el nom d'Operació Manani, consistirà en un contracte per actuar al Manani Rock de Vilanova i la Geltrú el dia 4 d'agost, per als dos grups que resultin guanyadors del concurs.

El Manani Rock va néixer l'any 2003 de la mà de cinc entitats vilanovines amb l'objectiu de complementar l'oferta lúdica que s'oferia durant la Festa Major. Al llarg de les sis edicions celebrades fins al moment el festival ha passat per diversos formats, des de la concentració en un sol dia fins al format de festival de tres dies. El seu emplaçament també ha variat tot i que sempre ha estat lligat a la façana marítima. Al llarg d'aquestes sis edicions també ha estat divers el nombre d'espectadors que han gaudit del festival, però sempre s'ha caracteritzat per una bona acollida. Així, depenent dels dies de celebració la xifra d'espectadors del Manani Rock ha estat d'entre els 4000 i els 10.000.

Enguany el Manani Rock es torna a concentrar en un sol dia potenciant la participació dels grups locals. És en aquest sentit que la televisió comarcal i l'organització del festival han acordat realitzar un programa de televisió en el que hi prendran part vuit grups musicals. L'únic requisit per poder participar a Operació Manani és que el 50 % dels membres del grup visquin al Garraf i que no tinguin un contracte discogràfic en vigor. Els interessats han de lliurar una maqueta en format CD que inclogui, com a mínim, tres temes propis. El termini de presentació de les propostes finalitza el 8 d'abril, i caldrà lliurar-les a la recepció de l'edifici Neàpolis de Vilanova i la Geltrú. Les bases del concurs i el full d'inscripció es poden trobar a les pàgines web de festival i de Canal Blau TV. 

Durant vuit setmanes, els teleespectadors podran veure les actuacions de vuit grups que, prèviament, hauran estat seleccionats pels membres del jurat. Després de l'emissió de totes les actuacions el públic podrà votar a través del telèfon mòbil enviant SMS's.  Els vots dels espectadors se sumaran als vots del jurat i d'aquesta forma s'escolliran els dos grups guanyadors que rebran com a premi un contracte per actuar al Manani Rock 09.  Amb aquesta iniciativa, l'organització del festival i la televisió comarcal donen noves oportunitats i noves plataformes de difusió als grups de musica comarcals.

+ informació

Per a més informació, contacta amb el departament de Comunicació:

premsa@laxarxa.cat

935.080.715

© Xarxa Audiovisual Local, SL
Logo_laxarxa