Xarxa Audiovisual Local

Dimecres, 13 de novembre de 2019

.

 

La Xarxa Audiovisual Local, SL és una societat mercantil creada per la Diputació de Barcelona per gestionar el suport a l’audiovisual local català, donant resposta a les seves necessitats i contribuint a la dinamització del sector. Aquests objectius els desenvolupa a través de la marca La Xarxa de Comunicació Local, una plataforma multimèdia de continguts i serveis a disposició dels mitjans de proximitat del país (televisions, ràdios i suports en línia).

El principal servei que La Xarxa els ofereix és l’oferta de continguts, que es dissenya conjuntament amb els mitjans adherits amb el propòsit d’incentivar al màxim la coproducció amb tots ells. Un criteri d’actuació que pretén, d’una banda, augmentar la visibilitat dels continguts audiovisuals locals distribuint-los al conjunt de mitjans adherits i ampliar-ne així l’audiència potencial; i, de l’altra, estimular econòmicament el sector.

L’oferta de continguts és: informatius i esportius, i divulgatius i d’entreteniment. Pel que fa als continguts informatius i esportius, posen l’accent en la informació local i s’elaboren a partir de la coordinació periodística entre els serveis informatius de La Xarxa i les redaccions dels mitjans adherits. Aquesta tasca conjunta la centralitza el servei de continguts informatius XN, en què ambdues parts comparteixen diàriament tant previsions de cobertura informativa com peces d’actualitat.

Respecte als continguts divulgatius i d’entreteniment, conformen un catàleg que es renova periòdicament coincidint amb l’inici de la temporada radiofònica (anual) i televisiva (trimestral). Aquest catàleg va adquirint progressivament una dimensió multimèdia amb la incorporació de programes amb un doble format (radiofònic i televisiu).

La Xarxa posa a disposició dels mitjans adherits diverses eines per distribuir i compartir continguts de manera sincrònica (a través del satèl·lit), i asincrònica. En el cas de les televisions, la plataforma de distribució asincrònica és el sistema informàtic anomenat xip. Quant a les ràdios, la distribució asincrònica es fa a través de la plataforma web la Sindicada. A banda de l’oferta de continguts, La Xarxa presta als mitjans adherits altres serveis, com l’assessorament lingüístic, l’assistència jurídica i tècnica, i la formació en diferents camps.

 

Façana de l'edifici de La Xarxa a Barcelona

 

Xarxa Audiovisual Local, SL 

B-65908337

Inscrita al Registre Mercantil de Barcelona en data 21 de desembre de 2012 al volum 43517, foli 63, full B 431188, inscripció 1a.


Pavelló Cambó. Recinte Maternitat - Travessera de les Corts, 131.159 08028 Barcelona

Tel. +34 93 508 06 00 · laxarxa@laxarxa.cat

XAL > Sala de premsa > lamalla.cat treballa en la creació de la primera xarxa social catalana

Sala de premsa


L'anunci s'ha fet aquest dimecres en el fòrum TECNOLOCAL de Mataró, coincidint amb el 10è aniversari del diari digital

lamalla.cat treballa en la creació de la primera xarxa social catalana

El diari digital de la XAL, lamalla.cat, ha anunciat aquest dimecres a Mataró la creació de la primera xarxa social catalana, fesmalla, que s'estrenarà en versió beta aquesta tardor. L'anunci s'ha fet durant la primera edició de TECNOLOCAL, un fòrum sobre noves tecnologies, nous formats i creativitat en l'audiovisual local organitzat per la XAL i Maresmedigital TV, al qual han assistit un centenar d'entitats, entre ajuntaments i TV locals. En aquesta trobada, que s'ha celebrat coincidint amb el desè aniversari de lamalla.cat, també s'ha presentat xip/tv, la nova plataforma de TV per internet que aquesta tardor la XAL posarà a disposició de les teles locals adherides.

fesmalla serà una nova eina de comunicació interactiva pensada perquè diferents tipologies d'usuaris (ciutadans, entitats, ajuntaments...) d'un mateix territori puguin estar connectats i compartir continguts a través de la xarxa. A diferència d'altres xarxes socials, de perfil comercial, la comunitat virtual de fesmalla tindrà una clara vocació de servei públic. En aquest sentit, les dades personals que demanarà als usuaris seran les mínimes i bàsiques: nom, cognoms, edat, una adreça de correu electrònic per poder vehicular el seu registre i, com a informació imprescindible, la ciutat o poble on viuen o amb el qual es volen vincular.

Porta oberta al periodisme ciutadà

fesmalla serà una porta oberta perquè l'usuari es converteixi en aportador de continguts, però no d'una manera lineal sinó, compartint, debatent si cal, preguntant o responent. El director de lamalla.cat, Dídac Boza, ha explicat que aquesta xarxa social "obrirà possibilitats, per exemple, en el terreny del periodisme ciutadà, ja que els continguts de l'usuari conviuran amb la informació de lamalla.cat, especialment amb les notícies d'àmbit local".

Amb fesmalla, la XAL, a través del seu diari digital, engega com a empresa de comunicació una iniciativa pionera en matèria de xarxes socials a Catalunya

+ informació

Per a més informació, contacta amb el departament de Comunicació:

comunicacio@laxarxa.cat

93.508.06.00

© Xarxa Audiovisual Local, SL
Logo_laxarxa